Şifa Cennetinde Müzikli Buluşma FAZIL SAY & İZBB AHMED ADNAN SAYGUN SENFONİ ORKESTRASI
Bergama
Geçmiş Etkinlik
Gidiyorum:  148

Şifa Cennetinde Müzikli Buluşma FAZIL SAY & İZBB AHMED ADNAN SAYGUN SENFONİ ORKESTRASI
Tarih: 26 Temmuz 2024, Cuma, 22:00
Mekan: Bergama Asklepion Antik Tiyatrosu
İletişim:  

Etkinlik Hakkında:

NIL VENDITTI, şef
“Konsantrasyonu ve müzisyenlerle hızlı iletişim kurma konusunda kendine has yetenekleriyle eşsiz bir çekim ve karizma ortaya koyan sanatçı, aynı zamanda son derece etkili ve saygı duyulan bir otoritedir.” Kasım 2022 tarihli Scherzo”dan alıntı.
İtalyan asıllı Türk orkestra şefi Nil Venditti, dünyanın dört bir yanındaki önemli orkestra ve topluluklarla hızla ilişki kurmasıyla tanınıyor. Sanatçı son dönemde Orchestre de l’Opéra national de Paris, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Dresdner Philharmonie, Castilla y León Senfoni Orkestrası, Tonhalle-Orchester Zürich, Stuttgart Oda Orkestrası, İrlanda Ulusal Operası ve Haziran 2020’den Mayıs 2022’ye kadar konuk orkestra şefi olarak görev yaptığı Orchestra della Toscana ile yaptığı işbirlikleri ile öne çıkmaktadır.
2023/24 sezonunda Almanya”da Konzerthaus Berlin ve Avusturya’da Tirol Senfoni Orkestrası Innsbruck, İskandinav ülkelerinde (Don Giovanni eserinin yeni bir prodüksiyonu için) Lahti Senfoni Orkestrası, Tapiola Sinfonietta ve İsveç Kraliyet Operası, Birleşik Krallık”ta BBC Senfoni Orkestrası ve Kraliyet Filarmoni Orkestrası ve Japonya”da Nagoya Filarmoni ve Hiroşima Senfoni orkestraları ile ilk kez birlikte çalışma fırsatı buldu ve bu orkestralarla birlikte sahne aldı. BBC Galler Ulusal Orkestrası (sezon boyunca üç konser), Royal Liverpool Filarmoni Orkestrası ve Royal Northern Sinfonia ile ilişkilerini sürdüren Venditti, geçen sezon Stuttgart Operası ile ilk kez sahne alışının ardından bir Rigoletto prodüksiyonu için orkestra ile yeniden bir araya geldi.
Haydn, Mozart, Mendelssohn ve Beethoven’a güçlü bir yakınlık duyan Venditti’nin ilgi alanı Romantik Dönem repertuvarına dek uzanıyor. Öte yandan Çağdaş müziğe olan ilgisiyle geçtiğimiz dönemlerde Fazıl Say (onun Senfoni No.5 adlı eserinin ilk konserinde Bremen Musikfest’te sahne aldı), Fabien Waksman, Lepo Sumera ve Caroline Shaw’ın eserlerini odağına alan Venditti, Mozart’ın Così fan tutte’sinden Peter Maxwell-Davies’in The Lighthouse’una kadar pek çok operayı yönetmiş bir sanatçı olarak opera türünde yetkinliğini sergilemeye devam ediyor.
Yeni dinleyicilere ulaşabilmek için kapsayıcı deneyimler yaratmanın önemini savunan Venditti, bu bağlamda Nicola Campogrande’nin ilk olarak Paris Filarmoni Orkestrası için bestelenen “Dinleyici ve Orkestra için Konçerto” adlı eserini destekledi. Venditti ayrıca Haziran 2022’de İrlanda Ulusal Operası’nın ilk sanal gerçeklik topluluk operası Out of the Ordinary’yi yönetti. Bu opera İrlanda’nın dört bir yanında yaşayan insanlar için ve onlarla birlikte geliştirildi ve toplulukları opera yaratma sürecinin merkezine yerleştirdi.
Zürcher Hochschule der Künste’de Profesör Johannes Schlaefli’nin rehberliğinde orkestra şefliği alanında ve Paavo Järvi, Neeme Järvi ve Leonid Grin yönetiminde Pärnu Müzik Festivali’ne bağlı Orkestra Şefliği Akademisi’nde eğitim alan Venditti, ayrıca İtalya’da Francesco Pepicelli ile çello performansı ve Marcello Bufalin ile orkestra şefliği üzerine çalıştı.

FAZIL SAY, piyano
Fazıl Say, her yıl beş kıtada verdiği yüzden fazla konser ile günümüzün en tanınmış klasik müzik sanatçılarından birisidir. Say, öğrenimini Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı ve Düsseldorf Schumann Akademisi”nde tamamladı. Hocaları, Türkiye”deki başlıca müzik pedagogları olan; Mithat Fenmen ve Kamuran Gündemir ‘di. Almanya”da ise, ünlü piyanist David Levine ile çalıştı.
1994 yılında New York”da Genç Konser Sanatçıları Yarışması”nda dünya birincisi olduktan sonra konser hayatı tüm hızıyla başladı. Orpheus Oda Orkestrası ile New York Carnagie Hall başta olmak üzere dünyanın önemli sahnelerinde, farklı ülke ve şehirlerinde büyük orkestralar ve şefler ile çalıştı.
Konzerthaus Dortmund, Schleswig- Holstein Müzik Festivali, Alte Oper Frankfurt, Zürcher Kammerorchester, Dresdner Fillarmoni ‘de daimi sanatçı olarak yer aldı. Solo resitallerinin yanı sıra; Maxim Vengerov, Patricia Kopatchinskaja, Sabine Meyer gibi sanatçılar ile beraber çalıştı. Duolar kurdu ve dünya turnelerine çıktı.
Bir yorumcu olarak, Bach”dan Stravinski”ye Mozart”dan Ravel”e, Beethoven”den Chopin ve Mussorgski”ye kadar pek çok farklı bestecinin eserlerini kaydettiği CD”ler 30″dan fazla ödül ile onurlandırıldı. Sanatçı; yorumcu ve besteci olarak dört kez ECHO Ödülü ‘nü aldı. 2016 yılında Bonn”da Uluslararası Beethoven İnsan Hakları, Barış, Özgürlük, Yoksulluğun Azaltılması ve Kapsayıcılık Ödülü”nü aldı. 2017 sonbaharında Duisburg şehrinin Müzik Ödülü’ne layık görüldü. Gramofon Klasik Müzik Ödülü kazandı.
Son yıllarda yorumcu kimliğinin yanı sıra; besteci kimliği ile de ön plana çıkan Fazıl Say, çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırdı. “İstanbul Senfonisi”, “Mezopotamya Senfonisi”, “Universe Senfonisi”, “Umut Senfonisi”, “Haremde 1001 Gece” keman konçertosu, “Hezarfen”ney konçertosu, “Hayyam” klarinet konçertosu, “İpek Yolu”, “Anadolu”nun Sessizliği”, “Su” piyano konçertoları, “Nirvana Yanıyor” “Overture 1914”, “Four Preludes”, “Symphonic Dances”, “Kapalı Çarşı” gibi orkestra eserleri besteledi.
“Divorce”, “4 Şehir Sonatı”, “Space Jump” gibi pek çok oda müziği eseri besteledi, kaydetti. Bu eserler; dünyanın her yerinde hem kendisi hem de farklı yorumcular tarafından repertuvara alındı.
Ayrıca, ‘Nâzım Oratoryosu”, ‘Metin Altıok Ağıtı”, ‘Sait Faik” ve ‘Hermias”; onun edebiyatı ve müziği bütünleştirerek kurguladığı Türkçe eserleridir. Genç yaşlarında bestelemeye başlayıp yıllarca üzerine çalıştığı “İlk Şarkılar” ve “Yeni Şarkılar” projeleri; 2013-2015 yılları arasında çok satan albümler arasında yer aldı. 2017 yılının sonunda ise “Güz Şarkıları” albümünü yaptı. 2020 yılında “Şu Dünyanın Sırrı” , 2023 yılında “Dünya Anne” albümü dinleyenlerle buluştu.
Sanatçının iki yıl üzerinde çalıştığı ve Beethoven”in tüm 32 sonatını yorumladığı 9 CD”lik kayıt projesi 2020 yılının Ocak ayında dinleyici ile buluştu. Pandemi döneminde beste ve kayıt çalışmalarına ağırlık veren sanatçı 2021 yılının ilk aylarında dört kuşak Türk bestecisinin yüzün üzerinde eserini kaydederek, bu arşiv niteliğindeki çalışmayı dinleyicilere sundu.

İZBB AHMED ADNAN SAYGUN SENFONİ ORKESTRASI (AASSO)
2021 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından pandemi döneminde klasik müzik sanatçılarına destek olmak için kurulan orkestra; 2022 yılında, ünlü bestecimiz Ahmed Adnan Saygun’un adını almış ve İZBB AHMED ADNAN SAYGUN SENFONİ ORKESTRASI (AASSO) olarak konserlerine devam etmiştir.
AASSO bu güne kadar Rengim Gökmen, Cem Mansur, İbrahim Yazıcı, Nil Venditti, Tolga Taviş, Hakan Şensoy, Can Okan, Oğuzhan Balcı, Orhun Orhon, Camille Thomas, Fazıl Say, Zülfü Livaneli, Gülsin Onay, Pietro Roffi, Blanc&Noir, Çağ Erçağ, Maximillian Cem Haberstock, Nils Wanderer, Işın Karaca, Selva Erdener, Selen Öztürk¸ Tuğrul Tülek gibi birbirinden değerli şef ve solistleri konuk etmiştir.
20 Eylül 2022 tarihinde Bergama Antik Kentinde İzmir Büyükşehir Belediyesi siparişi olarak Tolga Taviş tarafından bestelenen “Bergama Oratoryosu Sunağın Gözyaşları” eserinin ilk seslendirilişi gerçekleştiren orkestra 2023 yılında Fazıl SAY’ın Cumhuriyetimizin 100.Yılına ithafen bestelediği “100.Yıl Marşı”nın ilk kez seslendirilişini ve kayıtlarını yapmıştır.
İZBB Ahmed Adnan Saygun Senfoni Orkestrası İzmir Müzik Festivalinde bu yıl ilk defa konser vermektedir.

26.7.2024 21:00 – ÜCRETSİZ